Suosikit

Merkitse itsellesi muistiin omat suosikkiautosi klikkaamalla ilmoituksen yhteydestä löytyvää tähteä. Omia suosikkejasi pääset kootusti tarkastelemaan tästä näkymästä.

Voit lähettää omien suosikkiautojesi tiedot sähköpostiisi tai palata helposti tarkastelemaan niitä tarkemmin.

Et ole vielä lisännyt yhtään suosikkia.

Jyväskylä

Jyväskylän Autotarvike
Aholaidantie 2
Huolto 7.30-16.30
Kolarikorjaamo 7.30-16.00
Myynti 8.30-17, la 10-14
Varaosat 8.00-17.00

Jyväskylän Autotarvike
Sorastajantie 2
Huolto 7.45-16.15
Myynti 8-17, la 11-15
Varaosat 7.45-16.15

Mikkeli

Savilahden Auto
Kalustekuja 1
Huolto 7.30-16.30
Kolarikorjaamo 8.00-16.00
Myynti 8.30-17, la 10-14
Varaosat 7.30-16.30

Savonlinna

Savilahden Auto
Mertajärventie 3
Huolto 7.30-16.30
Myynti 8.30-17
Varaosat 8.00-16.00

Uutiset

Volkswagen ID.5 on uuden sukupolven SUV-coupé

Takavetoinen ID.5 ja nelivetoinen ID.5 GTX kahdella sähkömoottorilla.

Huippuluokan pitkien matkojen auto, joka näyttää ainutlaatuiselta jokaisesta kulmasta. 

Yhtenäiset linjat yhdistyvät vankkaan etupuskuriin ja urheilulliseen takaspoileriin. Houkuttelevan tyylikäs auto näyttää ainutlaatuiselta joka kulmasta katsottuna ja lyhyet etu- ja takaylitykset luovat tunteita herättävän coupé-designin. 

Takavetoinen ID.5:n perusmalli on varustettu 128 kilowatin (172 hv) moottorilla, jolla pääsee nollasta sataan 10,4 sekunnissa. Huippumalli GTX:ssä kiihtyvyys on taas nollasta sataan 6,3 sekuntia. GTX:ssä on neliveto, joka on toteutettu molemmille akseleille sijoitetuilla sähkömoottoreilla, antaen yhteistehoa 220 kW (300 hevosvoimaa). Ilmanvastuskerroin on vain 0,26 (ID.5 GTX 0,27). ID.5-malleja voidaan ladata latauslaitteella tai julkisessa vaihtovirtalatauspisteessä 11 kW:n teholla. Pikalatausasemilla latausta jopa 135 kW:n teholla.*

Takavetoinen ID.5 Pro hinta alkaen 50 657 €. Nelivetoinen ID.5 GTX alkaen 60 632 €.ID.5 koeajo jyväskyläSisätiloiltaan ID.5 on melko yhteneväinen sisarmalli ID.4:n kanssa, mutta merkittävä päivitys ID.5:n kohdalla onkin ID-ohjelmiston uusi versio, 3.0. Järjestelmä on kykeneväinen vastaanottamaan päivityksiä sekä uusia toimintoja langattomasti aina kun niitä on saatavilla. Systeemin älykkäiden ajoavustimien lisäksi Car2X:n ominaisuutena ID.5 autot pystyvät keskustelemaan keskenään 800 metrin säteellä. Keskustelun aiheita voivat olla esimerkiksi vaaranpaikat liikenteessä, onnettomuudet tai ruuhkat. Ja kuten kaikissa ID-malleissa, puheohjaus herää helposti sanoihin ”Hei, ID”.

Dynaamisesta kattolinjasta huolimatta ID.5 on monipuolinen ja muuntuva SUV. Sisustuksen värimaailma on moderni ja kodikas, ja materiaalit ovat korkealuokkaisia. Takaistuinten selkänojien asennosta riippuen tavaratilan koko on 549–1561 litraa. Saatavilla on myös sähkökäyttöinen takaluukku ja sähköisesti esille taittuva vetokoukku.ID.5 sisältäID.5 sisätilatId.5 takatilatID.5:ssa on ennen näkemätöntä valoteknologiaa niin sisä-, kuin ulkopuolellakin. Kun kuljettaja lähestyy autoa avaimen kanssa, ID.5 aloittaa tervetulorutiininsa. Ajovalot ja takavalot heräävät sarjassa ja samanaikaisesti ulkopeilien projektorit heijastavat ID.-perheen merkin maahan. Tällaisen valotoivotuksen saattelemana on aina yhtä mukava istuutua auton rattiin! ID.5 GTX punainenMuiden ID-mallien mukaan myös ID.5 valmistetaan hiilineutraalissa tuotantoketjussa Saksassa. Mikäli autoa ladataan kotona tai tien päällä vihreällä sähköllä, sillä voi ajaa käytännössä päästöttömästi. ID.5 onkin siis oiva vaihtoehto, kun haluaa minimoida hiilijalanjäljen liikkumisessa.

Autojen koeajot alkavat huhtikuussa 2022, mutta jo nyt pieni erä autoja on ennakkomyynnissä arviolta loppukevään toimitukseen!

Kysymyksiisi uudesta ID.5:Sta vastaa osaava Volkswagenin myyntitiimi:

Jyväskylän Autotarvike Aholaidantie044 751 540

Savilahden Auto Savonlinna: 044 0518 460

Savilahden Auto Mikkeli: 044 0320 151

*Maksimisähköteho 220 kW: Maksimiteho, joka on käytettävissä enintään 30 sekunnin ajan, laskettuna UN GTR -säännön nro 21 mukaan. Yksittäisissä ajotilanteissa käytettävissä olevaan tehoon vaikuttavat monet tekijät, kuten ympäristön lämpötila sekä korkeajänniteakun varaustila, lämpötila, kunto tai ikä. Erityisesti maksimitehon saaminen käyttöön edellyttää, että korkeajänniteakun lämpötila on 23–50 °C ja varaustila yli 88 %. Poikkeamat erityisesti edellä mainituista arvoista voivat johtaa tehon laskemiseen niin, ettei maksimiteho ole käytettävissä. Seisontailmastoinnin käytöllä voi epäsuorasti vaikuttaa akun lämpötilaan tietyssä määrin, ja esimerkiksi akkuvarauksen ylärajaa voi säätää autosta. Tietyllä hetkellä käytettävissä oleva teho näkyy auton tehonäytössä. Korkeajänniteakun optimaalisen ylläpidon kannalta suositeltava akkuvarauksen yläraja on 80 % (pitempien matkojen yhteydessä 100 %)

Sinua voisi kiinnostaa